3 Ağustos 2011 Çarşamba

Money

Uganda
Bugün Türk-Uganda iş konseyimiz vardı ve Ugandalı heyeti misafir ettik. Çok tatlılar fakat gözlerinde çoğunun aynı ifade: Bezmişlik, bıkkınlık. Bunda bağımsızlığı kazandığından bu yana birçok askeri darbe yaşamış olmasının payı var mıdır ya da içsel problemlerinden biri olan salgınların olması mıdır bilemeyiz. Üstelik salgınların en büyüğü AİDS olduğu ve bunun batıların neden olduğu sanılan fuhuşun etkisi olduğu kabul ediliyor. Ekonomisi tarım ve hayvancılık da olsa orta sanayi bakımından Afrika ülkeleri arasında iyi bir konumda sayılır. Eğitim durumu ise içler acısı. Yalnızca 9 yüksek öğretim kurumu mevcut ve bu çağda gençlerin sadece yüzde 1 'i eğitimden faydalanabiliyor. Okuma yazma oranı ise ortalama yüzde 48. Uganda halkının yarısından fazlası Müslüman olmasına rağmen Batılı kaynaklar bu oranı yüzde 7 olarak yansıtmaktadır. Fakat herşeye rağmen gözlerinde umut hala vardı..

Money
Fotoğraf çekimlerinde 333 demek tarihe karışıyor. Çünkü "Money" dediğimizde, "i" yi söylerken dudaklar yukarı doğru kalkıyor ve mimiklere içten bir gülümseme geliyormuş. Arkadaşım Co ile bunu deneyelim dedik ve ben money dedim o fotoğrafımı çekti. Bunu feysbukta, altında  "money:)" şeklinde paylaştık. Gelen yorumlar muhteşem. Çünkü herkes beni işe girdi zannedip tebrik mesajları atmaya ve fotoğrafımı beğenmeye başladı. Sanırım bundan sonra money derken değil bu güzel tesadüfü hatırlarken gülümseyeceğim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum