17 Ağustos 2011 Çarşamba

Sezarı sak-lasak da mı yasaklasak yoksa sezarı sak-lamadan mı röportaj yapsak?!

Benim güzel türkçem heryere kayıyor derlerdi de pek inanmazdım. İşte başıma gelen en güzel iletişimsizlik örneği, bu bana ders olsun. İki sene bunun yüksek lisansını yapsam böyle bir ders çıkmazdı herhalde pratikte.
Her zamanki 'ben'..
Pat diye herşeyi söyleyen..
Bi heves sardı beni kaç gündür
Gazetecilik merakım yüzünden..
Kendi kendimin patronuyum ya!Herşeyi kendim yaparım ya! "Röportaj yapar mısın benle?" deyiverdim daha yolun başında olan birine. Önceden tanıdğı için beni, delidir ne yapsa yeridir diyerek güzel bir şekilde evet dedi önce. Hatta takılarak dergileri için yapıcak röportajların en başına alıcağını söyledi. Ne de olsa deliyle uğraşılmaz(!)..
Yine bir hevesle radyo televizyonda okuyan bir arkadaşımla sabaha kadar soru hazırladım ilk röportajım ya acemilik bari biraz hazırlaniyimm dedim. Ertesi gün ise arkadaşımın söylediği üzerine ses kayıt cihazı aramaya koyuldum. Aklınızda bulunsun Tünel'de Gözde müzikte Ercüment abi var.Ton ton bir amca. Nostaljik bir ses kayıt cihazıyla, fi tarihinden kalma bir fotoğraf makinesi verdi. Profesyonel biri gibi hazırlandım yani bunları kiralayacak kadar..O bana şaşırdı ben kendime..
Velhasıl akşam taksimde buluşup,cihangire götürdüm Sezar'ı. Her zaman gittiğim Firuz cafeye. Her gittiğimde oturduğum masaya oturduk, oturur oturmaz da yüzsüz olan ben masaya koydum defterimi pembe kalemimi ses kayıt cihazımla fotoğraf makinemi.. Biz onlara onlar bize bakıyor..En sonunda Sezar "Ben şaka yaptığını düşünmüştüm." diyerek tepki verince aldın mı boyunun ölçüsü sevinç hanım dedim kendi kendime ve saygı duydum iyi niyetini bildiğimden. Sonradan anladıkki aslında ortada bir yanlış anlaşılma var. Laf arasında sorduğum bir sorudan "1dk ya sen benimle mi röportaj yapmak istiyordun" deyince "1 dk ya sen şaka mı yapıyorsun" dedim. Bunu düşündüğüne inanamıyorum ki aslında" benim röportaj vermek" istediğimi düşünmüş  ve gerçek ortaya çıkınca "neden olmasın" diye yüzündeki gülümsemeden yanlış birşey yapmadığımı
anladım. Ve bu röportajı bir sonraki buluşmaya "sak"ladımm ehueheuehe..

Not:Kiraladığım ses kayıt cihazı belki işe yaramadı ama fotoğraf makinesiyle fotoğraf çektik..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum